پرواز مستقیم تبریز به هامبورگ

مسیر جدیدی در فضای پروازی میان ایران و آلمان  تعریف شده است.  از جمعه 23 تیرماه هر جمعه پروازی میان آسمان تبریز و هامبورگ صورت می گیرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت:پرواز هرجمعه ساعت 6 بامداد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه شهید مدنی تبریز انجام خواهد شد و پس از توقف کوتاه و سوار کردن مسافر در تبریز، ساعت 08:40 عازم هامبورگ می شود.
وی ادامه داد: پرواز برگشت در مسیر هامبورگ – تبریز نیز ساعت 13:30 (به وقت محلی) و از تبریز به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ساعت 22:30 جمعه ها خواهد بود.
جعفرزاده با اشاره به چشم انداز افزایش پروازها به اروپا گفت: : در دو سال گذشته شاهد افزایش برقراری پروازهای ایران به اروپا و بالعکس توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی بودیم که پرواز تبریز – هامبورگ نیز از همین دسته است.
جعفر زاده با بیان اینکه انجام پروازهای بین المللی بر اساس تفاهمنامه و قراردادهای حمل و نقلی بین دو کشور انجام می شود، افزود: شرکت های هواپیمایی پس از اخذ مجوز از دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به برقراری این پروازها می کنند.
شهر تبریز که به عنوان مهد سرمایه گذاری ایران در نهمین اجلاس وزرای گردشگری همکاری اسلامی به عنوان شهر نمونه و پایتخت گردشگری اسلامی 2018 میلادی انتخاب شد به عنوان مبداء اصلی برای پرواز به هامبورگ نیز برگزیده شد و موفقیت پرواز تبریز – هامبورگ تجربه مهمی برای توسعه پروازهای اروپایی در ارتباط با این شهر خواهد بود.

مطالب رپورتاژ