در چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته؛ تفاهم‌نامه همکاری معاونت حمل و نقل با امور زنان و خانواده منعقد شد/ راه‌اندازی پویش ملی نقش خانواده و زنان در پیشگیری از سوانح جاده‌ای

تفاهم‌نامه همکاری امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با معاونت حمل و نقل به منظور هم‌افزایی و همکاری‌های علمی و اجرایی و تلاش برای نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی سازمانی در خصوص خانواده و زنان در شاخه حمل و نقل به امضا رسید.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۵ آذرماه و در دومین روز از نمایشگاه حمل‌و‌نقل، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل و مهری صفری مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در ۳ ماده به امضا رسید.

نقش‌آفرینی موثر در تحقق سیاست تقویت خانواده و جایگاه زن

این تفاهم‌نامه در راستای نقش‌آفرینی موثر در تحقق سیاست تقویت خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنها و به استناد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه به امضا رسید. هدف از امضای این تفاهم‌نامه، هم‌افزایی و همکاری‌های عملی و اجرایی بین معاونت حمل و نقل با امور زنان و خانواده و تلاش برای نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی سازمانی در خصوص خانواده و زنان در حوزه حمل ونقل است.

ارایه راهکارهای عملیاتی در راستای مسئولیت‌پذیری سازمانی برای مخاطب زنان

آسیب‌شناسی مسائل خانواده و زنان در حمل‌و‌نقل و ارایه راهکارهای عملیاتی در راستای مسئولیت‌پذیری سازمانی برای مخاطب زنان و همچنین راه اندازی پویش ملی نقش خانواده و زنان در پیشگیری از سوانح جاده‌ای از مواردی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است.

کاهش آسیب‌های موجود در بهره‌مندی خانواده و زنان

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به کاهش آسیب‌های موجود در بهره‌مندی خانواده و زنان از خدمات حمل‌و‌نقل  بین‌شهری و ارتقای سطح ارایه خدمات، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از حمل و نقل بر زنان در سیاستگذاری‌ها و پیاده‌سازی آنها، ارایه سناریو و راهکارهای مدیرتی جهت توسعه پایانه‌های مسافری در همه شقوق حمل و نقل مبتنی بر ملاحظات مسئولیت اجتماعی سازمانی در قابل کاربران گروه مخاطب نام برد.

گفتني است، مدت این تفاهم نامه دو سال تعیین شده است.

مطالب رپورتاژ