کارشناس اقتصادی عنوان کرد: سرمایه گذاران؛ حضور در پسکرانه بنادر را جدی بگیرند

یک کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران حضور در پسکرانه بنادر را جدی بگیرند چرا که این امر در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی مهدی تقوی درباره اینکه سرمایه گذاران چه رویکردی برای حضور در بنادر کشور بگیرند اظهارداشت: سرمایه گذاران اکنون سرباز اقتصاد ایران هستند، بدین جهت ضرورت دارد در جنگ اقتصادی فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم شود تا ریسک سرمایه گذاری کم شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: یکی از بخش های که می تواند فرصت سرمایه گذاری ایجاد کند، بنادر کشور است.
وی گفت: سرمایه گذاران حضور در بنادر و پسکرانه بنادر را جدی بگیرند چرا که این امر در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد و می تواند منجر به توسعه اقتصادی شود.
تقوی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای اینکه ریسک سرمایه گذاری شان کاهش پیدا کند، به سمت تولید در پسکرانه بنادر بروند.
وی تأکید کرد: سازمان بنادر و‌ دریانوردی با ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران می تواند فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.
این کارشناس اقتصادی گفت: تولیدات صادراتی زمانی سودده خواهد بود که هزینه های تولیدکنندگان کاهش پیدا کند از این رو یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه ها، حضور واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر است.
وی تصریح کرد: بنادر در ایجاد فرصت های صادراتی نقش آفرین هستند، از اینرو سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر می تواند منجر به رونق صادرات شود.
تقوی گفت: حضور واحدهای تولیدی در پسکرانه بنادری که با کشورهای همسایه،  همجوار هستند یکی از بهترین راهکارها برای رونق تولید، توسعه صادرات و فعال سازی بنادر است.

مطالب رپورتاژ