کارشناس اقتصادی عنوان کرد: صنایع جدید؛ پسکرانه بنادر را محل سرمایه گذاری خود انتخاب کنند

کارشناس اقتصادی گفت: با وجود تحریم و مشکلاتی که برای اقتصاد وجود دارد، سرمایه گذاری بخش خصوصی نباید متوقف شود، عمر تحریم ها در هیچ دوره ای زیاد نیست، از اینرو اگر سرمایه گذاری صورت گیرد بعد از کمرنگ شدن تحریم ها بخش خصوصی فرصت های بیشتر برای حضور در بازار جهانی دارد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل سجاد شریفی درباره روند سرمایه گذاری که بخش خصوصی می تواند داشته باشد تصریح کرد: خیلی از سرمایه گذاران شرایط موجود و تحریم ها را می بینند و به همین دلیل حاضر به سرمایه گذاری نیستند اما باید این دانست که عمر هر تحریم یک الی دو سال است و بعد از آن تحریم ها بی اثر می شود و یا مانند گذشته سختگیرانه نیست.

وی افزود: وقتی سرمایه گذاری در شرایط تحریمی صورت گیرد، بعد از برداشته شدن تحریم ها دیگر زمان سرمایه گذار هدر نمی رود و این امکان وجود دارد که از سرمایه گذاری صورت گرفته بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، شریفی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های که می تواند سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی سودده کند، سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر است؛ این امر فرصت مناسبی ایجاد می کند تا تولیدکننده و فعال اقتصادی با کمترین هزینه بتواند صادرات داشته باشد.

وی گفت: در خیلی از تولیدات ایران به خودکفایی رسیده است، و همین امر باید انگیزه ای باشد تا سرمایه گذاران برای رسیدن به سوددهی برای تولید محصولات صادرات گرا برنامه ریزی کنند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در کنار توسعه پسکرانه بنادر، سازمان بنادر با کمک بخش خصوصی برای فعال سازی بنادر کوچک برنامه ریزی کند، افزود: بنادر کوچک فرصت خوبی ایجاد می کنند تا مردم محروم آن منطقه به درآمد زایی برسند، بدین جهت نباید از توسعه و فعال سازی بنادر کوچک غفلت کرد.

شریفی درباره اینکه بنادر در دپوی کالاها نقش آفرین نیستند، تصریح کرد: دپوی کالا و پر شدن انبار بنادر برای سازمان بنادر مطلوب نیست چرا که عملیات تخلیه و بارگیری کالا با وقفه انجام می شود، از اینرو سازمان های فعال در بنادر و بخش خصوصی باید کمک کنند تا بنادر محل انبار کالا نشود.

مطالب رپورتاژ