کمبود نیروی متخصص، بزرگترین مشکل فرودگاه‌های استان هرمزگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان کمبود نیروی متخصص را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فرودگاه‌های استان دانست و گفت: این موضوع ناشی از تناسب نابرابر خروج و وورد متخصصان این حوزه است.

محمود امانی‌غنی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: در این استان شش فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و  7  فرودگاه تحت مالکیت ارتش، سپاه، مناطق سپاه و نفت قراردارد که هماهنگی میان آنها بسیار سخت است، اما همکاران من کوشیده‌اند با حداکثر توان و رعایت استانداردها فعالیت کنند.

وی ادامه داد فرودگاه بندرعباس دارای دو باند است که یکی از باندهای مجهز به ILS است و با دید کمتر از 8000 متر میزبان پروازهاست، اما در باند دیگر که ILS ندارد پرواز با دید 2000 متر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان کمبود نیروی متخصص را بزرگ‌ترین مشکل این فرودگاه توصیف کرد و گفت: این موضوع ناشی از تناسب نابرابر خروج و وورد متخصصان این حوزه است زیرا اغلب نیروهای متخصص فرودگاه بندرعباس غیربومی هستند و پس از انجام تعهد به فرودگاهی دیگر منتقل شده و در برخی مواقع بازنشسته می‌شوند. البته همکاران با حداکثر توان و رعایت استانداردها مشغول به کار هستند.

محمود امانی‌بنی خاطرنشان کرد: روزانه 110 پرواز میان 13 فرودگاه این استان انجام می‌شود. هم‌چنین بیشترین آمار پروازهای عبوری از جنوب کشور به این استان اختصاص دارد. اکنون طلب ما از ایرلاین‌ها حدود 5 میلیارد تومان است.

وی در آخر افزود فرودگاه بندرعباس سودده نیست و با درآمد آن قادر به پرداخت حدود 70 درصد هزینه‌های جاری و کمتر 30 درصد هزینه‌های تملک فرودگاهی هستیم.

مطالب رپورتاژ