رییس اداره محیط ‌زیست شهر تهران

گشت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در پایتخت

رییس اداره محیط ‌زیست شهر تهران:
گشت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در پایتخت/ از زباله سوزی باید جلوگیری کرد

رییس اداره محیط‌ زیست شهر تهران با بیان اینکه موارد متفرقه ضایعات‌سوزی بسیار است، گفت: خلازیر در منطقه ۱۹ و تقی‌آباد در منطقه ۱۸ از جمله مناطقی هستند که در آن مراکز غیرمجاز زباله‌سوزی وجود دارد و با کمک مراجع قضایی پرونده‌هایی برای آنها تشکیل شده و موضوعات آن در مراجع قضایی و شورای تامین در حال پیگیری است.

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه درباره سهم منابع انتشار آلودگی در حال حاضر نمی‌توان درباره آن اظهارنظری کرد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری با کمک موسسه بین‌المللی جایکاه سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران را بررسی و سهم هر یک از منابع و دستگاه‌ها را مشخص می‌کنند. امیدواریم تا سال آینده سهم منابع آلاینده مشخص شود.

وی با تاکید براینکه زباله‌سوزی‌ها تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد، خاطرنشان کرد: گشت‌هایی در مناطق ۱۹ و ۱۸ تهران در حال بررسی هستند اگر با موارد زباله‌سوزی مواجه شوند، حتما برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: در موضوع زباله‌سوزی برخی اوقات عامل مشخص است و می‌توان با آن برخورد کرد، اما در برخی موارد زباله‌ای را آتش‌ زدند، اما عامل یا مالک آن مشخص نیست و نمی‌توان برخوردی داشت. متاسفانه ما با موارد بسیاری روبرو هستیم که عامل زباله‌سوزی در آن مشخص نیست.

بازگیر با بیان اینکه موارد متفرقه آتش‌سوزی و ضایعات‌سوزی بسیار است، گفت: برخی از واحدها و کارگاه‌های غیرمجاز ضایعاتشان را بجای اینکه مدیریت کنند در حاشیه شهر آتش می‌زنند در برخی موارد مشاهده می‌شود لاستیک‌های فرسوده را می‌سوزانند و بعد مراجعه می‌کنند تا سیم‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنند. این موارد باعث ایجاد مشکل می‌شود. متاسفانه برخورد با این افراد و عاملان این نوع زباله‌سوزی‌ها مشکل است.

مطالب رپورتاژ