۱۵۸ فروند شناور با تکیه بر توان مهندسان ایرانی ساخته می شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: ساخت ۱۵۸ فروند شناور در دست اقدام است از اینرو در ساخت این شناور‌ها تا ۷۲ درصد از توان ساخت داخل استفاده می شود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیامک سید مرندی درباره ساخت ۱۵۸ فروند شناور توسط مهندسان داخلی، افزود: در چارچوب طرح توسعه صنایع دریایی کشور، ساخت ۱۵۸ فروند شناور را در دست اقدام داریم که استفاده از ساخت داخل و درونگرایی از ویژگی‌های متمایز در ساخت این شناور‌ها محسوب می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، ادامه داد: همه سفارش‌های ساخت شناور که قبلا به خارج داده می‌شد را اکنون در داخل کشور متمرکز کردیم و در ساخت این شناور‌ها حدود ۶۲ تا ۷۲ درصد ساخت داخل بوده است. مرندی اضافه کرد: سفارش ساخت ۶۲ فروند از این ۱۵۸ فروند شناور را از سازمان بنادر و دریانوردی کشور و ۹۰ فروند را از بخش خصوصی دریافت کردیم، همچنین برای ساخت ۶ فروند شناور نیز از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی سفارش داریم.
وی گفت: ساخت ۵ فروند از این ۱۵۸ شناور با توجه به گشایش اسناد اعتباری و تزریق مالی، شروع شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به پیشرفت خوبی در این خصوص برسیم.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، افزود: توجه نداشتن به نوسازی و بهسازی شناورها، سبب افزایش سن آن‌ها و ایجاد محدودیت تردد برای عبور آن‌ها از آب‌های بین المللی می‌شود.
سید مرندی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار گفت: حدود ۲ میلیارد دلار زیرساخت لازم را ایجاد کردیم و اکنون قابلیت پذیرش شناور‌های پهن پیکر را داریم.

مطالب رپورتاژ