۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام گفت: طی سال جاری ۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین سعید شریفی دراین‌باره اظهار داشت: حضور در بازارهای جهانی از طریق گسترش صادرات سال‌هاست که به‌عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها موردتوجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی (نقاط محروم) راهکاری مناسب برای مناطق محروم است و به کمک آن می‌توان زمینه‌های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

شریفی افزود: در استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، وجود مشابهت‌های فرهنگی میان شهروندان دو کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای برای توسعه صادرات، تقویت بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: میزان صادرات اظهارشده در استان در سه‌ماهه اول سال جاری به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و به لحاظ ارزش ۸۴ درصد نسبت به سال مشابه گذشته رشد داشته است.

وی افزود: همچنین میزان صادرات اظهاری از گمرکات استان در این مدت ۴۴۸ هزار تن و به ارزش ۲۹۱ میلیون دلار است، این آمار ۴۹ درصد به لحاظ وزنی و ۳۳ درصد از حیث ارزش در مدت مشابه قبل رشد داشته است.

 

مطالب رپورتاژ