عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با کمبود لاستیک مواجه نیستیم

به گزارش ماهنامه صنعت حمل و نقل، امروز عبدالهاشم حسن‌نیا  در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک گفت: به طور متوسط در کشور 90 درصد بار و مسافر از طریق جاده و سالانه یک میلیارد نفر و 60 میلیون تن بار توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا می‌شود.

همچنین حدود 350 هزار دستگاه کامیون و 100هزار دستگاه انواع ناوگان مسافری برای حمل کالا و جابجایی مسافر در ناوگان داریم.

 

وی در خصوص نظر رانندگان در رابطه با محاسبه نرخ کرایه ها به تن کیلومتر اظهار کرد: با انجمن ها و اتحادیه های رانندگان گفتگو شده و مقرر است نظرات خود  اعضای خود را در خصوص چالش‌های این امر و همچنین انتقادات خود را دراین خصوص به ما اعلام دارند.

وی در خصوص راه های روستایی گفت:برنامه‌ریزی کرده‌ایم روزانه 20 کیلومتر راه روستایی تا 6 ماه آینده آسفالت کنیم.از تیرماه امسال طبق مصوبه شورای اداری ساخت راه روستایی در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت که 3700 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای راه‌های روستای هزینه می‌کنیم.

حسن نیا در خصوص ساخت و بازسازی جاده هایی که در سیل اخیر تخریب شده اند و همچنین میزان تامین مالی برای بهسازی گفت: دولت هزارو پانصد میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های تخریب شده در نظر گرفته است و تا پیش از نوروز تلاش می‌کنیم بهسازی اغلب این جاده‌ها انجام شود.حدود چهارده هزار کیلومتر از راه های استان های استان‌های لرستان،‌خوزستان، گلستان،‌ایلام،‌مازندران و کرمانشاه آسیب دیده است.چهارصد متر پل خرپا و هزار دستگاه پل کوچک در جاده‌های آسیب دیده نصب شد.

حسن‌نیا در رابطه با افزایش بنزین و تاثیر آن در کرایه‌های بارنامه گفت:تعداد ناوگان در بخش مسافری بیش از مسافران است و تقاضای سفر کم است. بخشی از افزایش قیمت بنزین با ارتقاء بهره‌وری جبران شده است.

وی در خصوص تولید لاستیک و همچنین عدم کمبود ان در کشور تاکید کرد: با هماهنگی ها و همکاری های که با وزارت صنعت، معدن، تجارت صورت گرفته است کمبودی در خصوص تولید لاستیک وجود ندارد و به ما کمبودی گزارش نشده است.

وی در خصوص برنامه مناقصه دوهزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی گفت:مناقصه برگزار شد اما تعداد شرکت‌ها در مناقصه به حد نصاب نرسید به همین سبب در تلاشیم تا از پیمانکاران و شرکت‌هایی که تجهیزات مناسب‌تری را دارند استفاده کنیم و پیمانکار به اینگونه بپذیریم.

مطالب رپورتاژ