پیش بینی تخلیه و بارگیری 3.5 میلیون تن کالا تا پایان سال در بندر چابهار

 به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

بهروز آقایی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت چابهار، اظهار کرد: با ورود هر یک میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار، هزار و ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.
وی با اشاره به قرارگیری بندر چابهار در مسیر توسعه ادامه داد: با توجه به این که بندر چابهار، قابلیت پذیرش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی سهم استان های شرقی را دارد، موضوع در دست پیگیری قرار گرفت و به واسطه اقدام های انجام شده امسال ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شد.
آقایی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور یاد کرد و افزود:  فاز نخست این طرح به بهره برداری رسیده و عملیات فازهای بعدی در دست اجراست.
به گفته وی، در سال ۹۷ برای اولین بار ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه شد که در طول تاریخ این بندر بی نظیر بود، پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار را از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی اعلام و اظهار کرد: در این راستا علاوه بر مشوق هایی که این سازمان برای صاحبان کالا در بندر چابهار در نظر گرفته، تخفیف های بین المللی نیز در این بندر داده می شود، در این راستا به کالاهایی که در مسیر بندر شهید بهشتی و بنادر هند جابه جا می شود ۴۰ درصد تخفیف توسط بنادر هندوستان تعلق می گیرد.

مطالب رپورتاژ