برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک تهران

به گزارش خبرنگار سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل نشست خبری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با حضور دکتر حجت سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک، دکتر صفارزاده و جمعی از مسئولان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نمایندگانی از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در سالن کنفرانس سازمان ترافیک برگزار شد.

دکتر حجت با تبریک روز زن بیان کرد: هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک روزهای 6 و 7 اسفندماه سال‌جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه این کنفرانس، در روزهای ششم تا نهم برای نخستین بار نمایشگاهی هم برگزا خواهیم کرد.

دکتر حجت با بیان این‌که سعی کرده‌ایم همه موضوعات و مواردی که در بحث ترافیک و حمل و نقل در سطح کشور مطرح است را جزو محورهای کنفرانس بگنجانیم افزود: به همین منظور شهرداری‌های شهرهای دیگر نیز در برگزاری این کنفرانس مشارکت دارند. همچنین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز با توجه به موضوع حمل و نقل جاده‌ای در برگزاری این کنفرانس مشارکت دارند.

دکتر حجت از جمله محورهای اصلی هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک را حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل همگانی، ایمنی ترافیک، حمل و نقل پاک و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک و طرح هندسی معابر، اقتصاد حمل و نقل و… برشمرد و گفت: آغاز فراخوان مقاله‌ها 22 تیر ماه و پایان آن 30 آذر ماه بود که طی این مدت مقالات زیادی دریافت شد که از بین آن‌ها تعداد 518 مقاله مورد داوری قرار گرفت و 137 مقاله برای سخنرانی و 146 مقاله برای ارایه از طریق پوستر پذیرفته شد. همچنین 14 کارگاه برای کنفرانس در نظر گرفته شده است که چهار کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود و 10 کارگاه دیگر به زبان فارسی برگزار خواهد شد.

او از جمله بخش‌های جدید هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک را بخش استارت‌آپ ویکند اعلام کرد و گفت: این بخش از ششم تا هشتم اسفندماه در محل کنفرانس برگزار خواهد شد و در این بخش کسانی که ایده جدیدی در زمینه حمل و نقل دارند ایده‌شان را می‌توانند مطرح کنند تا اگر کسانی مایل دارند روی این ایده‌ها سرمایه‌گذاری کنند از آن‌ها استقبال کنند.

در ادامه مراسم دکتر صفارزاده از جنبه علمی به بیان نکاتی درباره هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک پرداخت و گفت: سال‌های گذشته ورک‌شاپ‌های زیادی برگزار می شد ولی امسال به دلیل شرایط خاصی که در آن قرار داریم تعداد ورک‌شاپ‌ها تعدیل شده است اما دو تا از مهم‌تـرین ورک‌شاپ‌هایی که قرار است برگزار شود یکی بحث ایمنی در حمل و نقل است و با توجه به آمار تلفات 17هزار نفری که در سال داریم خیلی مهم است و به همین منظور دو نفر از سازمان بهداشت جهانی حضور خواهند داشتند و دو کارگاه در همین زمینه برگزار خواهند کرد. ورک‌شاپ دیگر برنامه ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل است که در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک رونمایی خواهد شد.

مطالب رپورتاژ