کارشناس سازمان هواشناسی: تمرکز بارش‌های امروز در مناطق غربی استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و از احتمال بارش پراکنده باران برای مناطق شرقی کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: برای امروز(شنبه ۹ فروردین) در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غربی استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به این‌که روزهای یکشنبه و دوشنبه تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد، افزود: شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شمال‌شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد، نواحی مرکزی کرمان، روز یکشنبه در استان لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، يزد و خراسان‌رضوی، نیمه‌غربی کرمان و روز دوشنبه در نیمه‌جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان‌و‌بلوچستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز سه‌شنبه تمرکر بارش در شمال‌شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی بوده و اواخر این روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. لازم به ذکر است بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

او گفت: همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و در روز دوشنبه دریای عمان مواج است و روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مطالب رپورتاژ